1. Gwarancja udzielana jest na systemy ogrodzeniowe JAGA bezpośrednio u producenta, w Autoryzowanych Punktach Sprzedaży, Składach Materiałów Budowlanych lub Autoryzowanych Firmach Wykonawczych, z którymi Producent ma podpisane aktualne umowy współpracy. Producent gwarantuje Odbiorcy najwyższą jakość produktów. Warunkiem skorzystania przez Odbiorcę z udzielonej gwarancji jest wykonanie wszelkich prac związanych z montażem produktów zgodnie z wymogami sztuki budowlanej oraz wskazówkami zawartymi w instrukcji montażu.
2. Uprawnienia z tytułu gwarancji przysługują z chwilą wydania produktów, jednak pod warunkiem pełnej i terminowej zapłaty.
3. Okres gwarancji wynosi 12 miesięcy od daty wydania produktów.
4. Odbiorca traci uprawnienia z tytułu gwarancji, jeżeli nie zawiadomi Producenta o wadach produktów niezwłocznie po ich ujawnieniu chyba, że strony postanowią inaczej.
5. Producent uznaje w ramach gwarancji wady wynikające z jego winy, a w szczególności:
a) wady konstrukcji,
b) wady wykonania,
c) wady wynikające z użycia surowców niewłaściwej jakości
6. Gwarancją nie są objęte wady i uszkodzenia powstałe w szczególności w wyniku:
a) niewłaściwego zaprojektowania lub wykonania ławy fundamentowej,
b) niewłaściwego i niezgodnego z zasadami sztuki budowlanej montażu zakupionych produktów,
c) niewłaściwego użytkowania, niezgodnego z przeznaczeniem i właściwościami zakupionych produktów,
d) niewłaściwego doboru materiałów do rodzaju i wielkości obciążeń, np. bram, przęseł, itp.,
e) niewłaściwego składowania lub transportu zakupionych produktów,
f) klęsk żywiołowych, działań zbrojnych, niepokojów społecznych oraz innych nieprzewidywalnych wypadków losowych.
7. Nie podlega gwarancji i nie są traktowane jako wady:
a) odchyły w odcieniach kolorów uwarunkowane procesem produkcyjnym oraz naturalną zmiennością kruszyw
b) wykwity wapniowe w postaci białego nalotu,
c) wyroby II-gatunkowe
8. Warunkiem skorzystania przez Odbiorcę z uprawnień gwarancyjnych jest przedstawienie:
a) wniosku reklamacyjnego na piśmie,
b) oryginału faktury zakupu produktów.
9. Reklamacje w ramach niniejszej gwarancji należy składać stosownie do miejsca zakupu:
a) bezpośrednio u Producenta,
b) w punktach, z którymi Producent ma podpisane aktualnie umowy o współpracę.
10. Odbiorca zobowiązany jest do sprawdzenia jakości odebranych i dostarczonych produktów przed ich zabudowaniem. W przypadku stwierdzenia wady Odbiorca wstrzyma się z zabudowaniem produktów i złoży reklamację postępując zgodnie z pkt. 8 i 9.
11. Jeżeli Odbiorca zabudował produkt z wadami, Producent nie ponosi kosztów rozbiórki i ponownego montażu elementów.
12. Producent w terminie 14 dni od daty otrzymania pisemnej reklamacji wraz z kompletem wymaganych dokumentów, po dokonaniu oględzin produktów w miejscu wskazanym przez Odbiorcę, pisemnie określi swoje stanowisko.
13. W przypadku uzasadnionej reklamacji wadliwy produkt zostanie wymieniony na wolny od wad, w terminie i na zasadach obustronnie uzgodnionych lub przeklasyfikowany na pozagatunek. Producent odpowiada maksymalnie do wartości zakupionego towaru.
14. Wszelkie wadliwe produkty po ich wymianie stają się własnością Producenta.
15. W uzasadnionych przypadkach, Producent ma prawo odmówi ć realizacji zobowiązań gwarancyjnych – w szczególności, gdy Odbiorca wiedział o wadzie w chwili odbioru produktu i uznał ją za nieistotną, lub gdy nie obniża ona jego wartości użytecznych.